Բաժիններ

ԼՐԱՑՈՒՑԻՉ

    • ՍՊՈՐՏ

Ապրիլքսանյան բացահայտումը յուղանկարի տեսքով

Ապրիլի 20-ը 1535 թվականին Ստոկհոլմում առանձնացվեց որպես յուրահատուկ ու արտասովոր. տեղի ունեցավ մթնոլորտային օպտիկական երևույթ, որն անվանվեց Պարհելիում (հին հունարեն՝ (παρα- և ἥλιος կեղծ արև, կեղծ արեգակ, անգլերեն՝«Արևի շներ»): Այն ներկայանում է արեգակի մակարդակին երևացող լուսավոր ծիածանային բծերով, որոնք առաջանում են արևի լույսի բեկման հետևանքով, երկրի մթնոլորտում առկա սառույցի անիզոտրոպ բյուրեղներում։

Որպես արտասովոր դեպք՝ այն հիշատակվում է մի շարք դասականների մոտ՝ Շեքսպիրի «Հենրիխ VI» պիեսում, Շուբերտի «Ձմեռային ճանապարհ» շարքի Die Nebensonnen երգում, ինչպես նաև Ջեկ Լոնդոնի «Կեղծ արևների արահետով» պատմվածքում։ Իսկ ահա վերջինիս յուղաներկային, գունավոր ու պատկերավոր ներկայացումն արել է Յակոբ Էլբֆասը 1535-1536 թթ.: 

 Պարհելիում 1
Յուղանկարի նկարագիրն ու հակիրճ պատմությունը

Նկարը բաժանված է վերին և ստորին հատվածների, որոնց համադրմամբ ընդգրկուն պատկերված է քաղաքը՝ հենց այդ ժամանակաշրջանի կոլորիտով՝ փայտե ցրված կառույցներ շրջակա գյուղական լեռնաշղթաների վրա, քարե և աղյուսե շինություններ, քաղաքի թռչնատեսակը ներկայացնող տեսարան: Լուսապսակի երևույթը ուղղահայաց կերպով երևում է նկարի վերին աջ հատվածում: Թեև նկարը հիմնականում նշվում է որպես Ստոկհոլմի ամենահին գունավոր պատկեր, այն նաև ամենահին շվեդական բնանկարչությունն է և «արևային շների»՝ Պարհելիում-ի ամենահին պատկերը։ Կա նաև վարկած այն մասին, որ նկարի իրական և օրիգինալ տարբերակը հենց սա չէ. այն տարբերակը, որը նկարվել է հայտնի օպտիկական երևույթի իրականացումից անմիջապես հետո` կորել է: Այնուամենայնիվ, Ստոկհոլմի Ստորկիրկանում պահվող Յակոբ Հայնրիխ Էլբֆասի 1636 թվականի պատճենը համարվում է ճշգրիտ պատճեն, և մինչև վերջերս սխալմամբ համարվում էր վերականգնված բնօրինակ: Նախկինում այն ծածկված էր դարչնագույն լաքի շերտերով, և պատկերը հազիվ էր նկատելի, մինչև խնամքով վերականգնվեց և հիմնովին փաստագրվեց 1998-1999 թվականներին:

Կորած բնօրինակը վերագրվում է Ուրբան Մալարեին,սակայն, վաղ Վասայի դարաշրջանի պատմական աղբյուրների և արվեստի այլ գործերի հազվադեպ լինելու պատճառով վարկածը հերքվում է, վերագրումն էլ դառնում է կասկածելի: Ավելին, քանի որ պահպանված նկարի՝ 17-րդ դարի պատճեն լինելը հաստատվել է և այն չի համարվում վերականգնված բնօրինակ, այս վարկածն առհասարակ չի քննարկվում:

Մեզ կարող եք հետևել նաև Telegram-ում
    • Ընթերցեք նաև

Ժամանակը վավերագրողը. զրույց Անտուան Ագուջյանի հետ

  • 79

Մի նկարի պատմություն. ինչպես սովորական ապուրի տարան հայտնի դարձրեց Էնդի Ուորհոլին

  • 126

Տառապող արվեստ կամ վանդալիզմը արվեստում

  • 162

Մաս 2. Ռեմբրանդտի առեղծվածային «Գիշերային պարեկը», որն այդպես էլ միանշանակ չդարձավ

  • 151

Գտնվել է Պիկասոյի՝ դստեր համար ստեղծած նկարչական ալբոմը

  • 161

Մաս 1. Բացառիկ պատմություններ Ռեմբրանդտի կյանքի և կտավների մասին

  • 305

90-ամյա կնոջ տանը հայտնաբերված Վերածննդի դարաշրջանի գլուխգործոցը վաճառվել է 321 000 դոլարով

  • 151

Պոլ Գոգեն. արտասովոր մարդու անսովոր կենսագրությունը

  • 200

DALL-E 2 նեյրոնային ցանցը «լրացրել» է 10 դասական նկար

  • 258

Դարի գողություն. «Մոնա Լիզայի» հետ կապված ամենաաղմկահարույց պատմությունը

  • 215

Լուվրը դատի կտա «Մոնա Լիզա»-ի վրա տորթ նետած երիտասարդին

  • 628

«Մոնա Լիզա»-ի վրա տորթով հարձակում է կատարվել

  • 935

Թշվառ մարդկանց պատկերողը. Հակոբ Հակոբյանն այսօր կդառնար 99 տարեկան

  • 265

«Ներսումս ինչ կա, փորձում եմ արտահայտել լուսանկարներումս». Կարեն Խաչատուրով

  • 259

Թանգարանների միջազգային օր. վիրտուալ ճամփորդություն աշխարհի ամենագրավիչ թանգարաններով

  • 232

Պիկասոյի «Մերկ պառկած» կտավը Sotheby's-ում վաճառվել է 67.5 միլիոն դոլարով

  • 200